Quick Links:
- Διαφήμιση
- Αδειοδότηση δεδομένων χρήστη
- Συνδρομές Premium
- Αγορές εντός εφαρμογής
- Εικονικά δώρα και συμβουλές
- Ενσωματώσεις ηλεκτρονικού εμπορίου
- Τέλη πρόσβασης API
- Επιχειρηματικό κεφάλαιο
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πώς οι εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης παράγουν έσοδα; Πλατφόρμες όπως το Facebook, το X (πρώην Twitter) και το Reddit σάς επιτρέπουν να εγγραφείτε και να χρησιμοποιήσετε τις υπηρεσίες τους δωρεάν — κάτι που κάνουν εκατομμύρια χρήστες. Πώς όμως αυτές οι πλατφόρμες παραμένουν κερδοφόρες;
Το περιεχόμενο αυτού του σεναρίου δημιουργείται αυστηρά για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Η χρήση γίνεται με δική σας ευθύνη.
Dash Cam 1080P G-Sensor, HD Night Vision 2,57€ από 22,73€ – Για νέους χρήστες 👇🤑
Το VPN που χρειάζεσαι – PIA VPN 1,85 € μην αφήνεις την ασφάλεια σου σε άλλους
Διαβάστε επίσης :Πως να ελέγξετε αν η IP είναι πραγματική ή ψεύτικη
Δείτε τα περιεχόμενα τις σελίδας
Toggle1. Διαφήμιση
Ο κύριος τρόπος με τον οποίο τα κοινωνικά δίκτυα βγάζουν χρήματα είναι μέσω της διαφήμισης. Υπάρχει ένας λόγος για τον οποίο αυτές οι πλατφόρμες έχουν σχεδιαστεί για να σας κρατούν αφοσιωμένους. Όσο περισσότερο κάνετε κύλιση, τόσο περισσότερες διαφημίσεις βλέπετε.
Αυτό είναι ορατό σε όλες τις πλατφόρμες — από τις προωθούμενες αναρτήσεις στην αρχική σελίδα του Reddit έως τα βίντεο με χορηγία στα Stories του Instagram και τις διαφημίσεις σε χρονοδιαγράμματα X.
Πάρτε για παράδειγμα το Facebook, το οποίο έχει 2,9 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως. Αυτό είναι πολλά πιθανά μάτια για τα πιο πρόσφατα προϊόντα και υπηρεσίες που πιέζουν οι εταιρείες. Ενώ οι χρήστες σε ορισμένες περιοχές, όπως η ΕΕ, μπορούν να επιλέξουν να πληρώσουν για μια εμπειρία χωρίς διαφημίσεις, οι περισσότεροι χρήστες εκτίθενται σε διαφημίσεις τακτικά.
Οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης χρεώνουν τις εταιρείες για διαφημιστικό χώρο στον ιστότοπό τους, με το κόστος να ποικίλλει ανάλογα με παράγοντες όπως η προσέγγιση κοινού και η διάρκεια της διαφήμισης. Ωστόσο, η εξισορρόπηση του όγκου της διαφήμισης είναι το κλειδί. υπερβολικά πολλές διαφημίσεις μπορεί να οδηγήσουν τους χρήστες να χρησιμοποιήσουν προγράμματα αποκλεισμού διαφημίσεων ή να εγκαταλείψουν εντελώς την πλατφόρμα.
Διαβάστε επίσης :Πλεονεκτήματα των υπηρεσιών αναζήτησης πληροφοριών για άτομα
2. Αδειοδότηση δεδομένων χρήστη
Μια άλλη, πιο αμφιλεγόμενη, ροή εσόδων για πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι η αδειοδότηση δεδομένων χρηστών. Ενώ εταιρείες όπως το Facebook, το X και το Instagram δεν πωλούν αναγνωρίσιμες προσωπικές πληροφορίες, όπως τον αριθμό τηλεφώνου ή τη διεύθυνση email σας, πωλούν συγκεντρωτικά δεδομένα.
Η αδειοδότηση δεδομένων γίνεται όλο και πιο πολύτιμη, ειδικά καθώς οι εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης αναζητούν μεγάλα σύνολα δεδομένων για εκπαίδευση. Για παράδειγμα, το Reddit έχει κερδίσει πάνω από 200 εκατομμύρια δολάρια μέσω συμφωνιών αδειοδότησης δεδομένων με εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης. Αυτές οι πλατφόρμες μπορούν να δημιουργήσουν έσοδα από το περιεχόμενο που παράγεται από τους χρήστες με μικρό κόστος, μετατρέποντάς το σε πολύτιμο πόρο.
3. Συνδρομές Premium
Αν και η εγγραφή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι δωρεάν, ορισμένες πλατφόρμες προσφέρουν συνδρομές premium που ξεκλειδώνουν πρόσθετες λειτουργίες πίσω από ένα paywall.
Για παράδειγμα, το Reddit Premium προσφέρει στους χρήστες μια εμπειρία χωρίς διαφημίσεις, πρόσβαση σε αποκλειστικά subreddits και άλλα προνόμια. Ομοίως, το LinkedIn Premium προσφέρει πρόσβαση σε μαθήματα εκμάθησης, πληροφορίες σχετικά με το ποιοι έχουν δει το προφίλ σας και τη δυνατότητα αποστολής μηνυμάτων σε συνεργάτες προσλήψεων.
Ενώ οι περισσότεροι χρήστες εμμένουν στη δωρεάν έκδοση, όσοι είναι πρόθυμοι να πληρώσουν δημιουργούν μια πρόσθετη ροή εσόδων για τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
4. Αγορές εντός εφαρμογής
Οι αγορές εντός εφαρμογής παρέχουν ένα άλλο επίπεδο εσόδων, ειδικά για πλατφόρμες που επικεντρώνονται σε ψυχαγωγικό ή δημιουργικό περιεχόμενο. Το TikTok, το Instagram και το Snapchat, για παράδειγμα, επιτρέπουν στους χρήστες να αγοράζουν εικονικά αντικείμενα ή ειδικά εφέ για να βελτιώσουν τις αναρτήσεις τους, να αλληλεπιδράσουν με δημιουργούς ή να αυξήσουν την ορατότητα.
Στο TikTok, οι χρήστες μπορούν να αγοράσουν νομίσματα για να στείλουν εικονικά δώρα κατά τη διάρκεια ζωντανών ροών, ενώ το Instagram προσφέρει σήματα που μπορούν να αγοράσουν οι χρήστες κατά τη διάρκεια ζωντανών περιόδων σύνδεσης για να υποστηρίξουν τους αγαπημένους τους δημιουργούς.
5. Εικονικά δώρα και συμβουλές
Τα εικονικά δώρα και φιλοδωρήματα επιτρέπουν στους δημιουργούς να κερδίζουν απευθείας από τους θαυμαστές τους. Ενώ οι χρήστες αγοράζουν νομίσματα ή μάρκες για να στείλουν ψηφιακά δώρα, οι δημιουργοί τα λαμβάνουν ως συμβουλές, τα οποία μπορούν αργότερα να εξαργυρώσουν.
Πλατφόρμες όπως το TikTok και το YouTube διευκολύνουν το φιλοδώρημα με επιλογές όπως εικονικά δώρα κατά τη διάρκεια ζωντανών ροών ή “Super Chats”, όπου οι θαυμαστές πληρώνουν για να τονίσουν τα μηνύματά τους. Οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης κερδίζουν λαμβάνοντας ένα ποσοστό —συχνά περίπου 20-30%— από κάθε συναλλαγή.
6. Ενσωματώσεις ηλεκτρονικού εμπορίου
Οι ενσωματώσεις ηλεκτρονικού εμπορίου είναι μια άλλη ροή εσόδων για τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων. Εφαρμογές όπως το TikTok, το Instagram και το Pinterest προσφέρουν απρόσκοπτες εμπειρίες αγορών, όπου οι χρήστες μπορούν να περιηγηθούν, να αποθηκεύσουν και να αγοράσουν προϊόντα χωρίς να εγκαταλείψουν την πλατφόρμα.
Για τις επωνυμίες, αυτό τους επιτρέπει να προσθέτουν ετικέτες σε προϊόντα απευθείας σε αναρτήσεις, ιστορίες και βίντεο, ώστε οι χρήστες να μπορούν να βλέπουν λεπτομέρειες προϊόντων, τιμές και να κάνουν αγορές με λίγα μόνο αγγίγματα.
7. Τέλη πρόσβασης API
Πολλά από τα εργαλεία και τις εφαρμογές που χρησιμοποιούμε σε συνδυασμό με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βασίζονται στην πρόσβαση API — άδεια σύνδεσης με την κύρια πλατφόρμα. Είτε πρόκειται για ένα εργαλείο που δημοσιεύει το περιεχόμενό σας σε δίκτυα είτε για μια εφαρμογή επεξεργασίας φωτογραφιών που συνδέεται με το Instagram, όλα απαιτούν πρόσβαση API, την οποία χρεώνουν ορισμένες πλατφόρμες.
Για παράδειγμα, το Reddit έκανε πάταγο το 2023 όταν αύξησε τα τέλη πρόσβασης στο API, οδηγώντας στον τερματισμό πολλών εφαρμογών τρίτων. Με χρέωση για την πρόσβαση στο API, οι πλατφόρμες μπορούν να παράγουν έσοδα διατηρώντας παράλληλα τον έλεγχο του τρόπου χρήσης των δεδομένων και των δυνατοτήτων τους από εξωτερικές εφαρμογές.
Διαβάστε επίσης :
8. Επιχειρηματικό κεφάλαιο
Η χρηματοδότηση επιχειρηματικού κεφαλαίου είναι ένας βασικός τρόπος για να ξεκινήσουν πολλές εταιρείες κοινωνικών μέσων. Επιχειρηματικό κεφάλαιο είναι όταν ένας επενδυτής —είτε ένα πλούσιο άτομο είτε μια εταιρεία επενδύσεων— πιστεύει στις δυνατότητες μιας startup και παρέχει χρηματοδότηση σε αντάλλαγμα για ίδια κεφάλαια στην εταιρεία.
Οι επενδυτές ελπίζουν να έχουν σημαντική απόδοση της επένδυσής τους μόλις η εταιρεία αναπτυχθεί και γίνει κερδοφόρα.